• Gaat het dan (in) Echt gebeuren?

25 sep 2019
  • Westlandia zo. 1 komt komend weekend weer op zaterdag in actie. Op 28 september vanaf 17:00 uur strijden we tegen EVV om de felbegeerde 3 punten.
    De wedstrijd in Echt staat onder leiding van de heer Wiersma.

Voor trainer Marcel Koning (foto), die overigens zijn 100e wedstrijd in de 3e divisie gaat coachen, was het lastig om zijn selectie goed voor te bereiden op dit duel.
    Normaal traint zijn groep in de voorbereiding op een competitiewedstrijd op dinsdag, donderdag en vrijdag. Nu moest hij het nodige aanpassen omdat er midweeks een bekerwedstrijd en zaterdags al weer een duel in de 3e divisie gepland stond.

Tegen OFC werd woensdagavond 120 minuten gestreden voor een goed resultaat. Onze jongens zijn dieper gegaan dan ze op mening training voor de kiezen krijgen. Helaas was er na de  2-2 en de strafschoppenserie de teleurstelling van de uitschakeling in de beker. De komende dagen is het wonden likken en de neuzen weer dezelfde kant op zien te krijgen.

EVV had overigens ook bekerverplichtingen op woensdagavond.  Op eigen veld was het  Flevo Boys, dat de kalktrappen na 120 minuten beter nam. Die teleurstelling zal ook binnen 3 dagen weggepoetst moeten worden.

In de competitie behaalden EVV in 2 thuiswedstrijden 4 punten. Hoogland speelde er 1-1 en Quick verloor met 2-1.
    In alle gespeelde competitiewedstrijden van dit seizoen wist EVV te scoren, maar incasseerden ze ook tegengoals (doelsaldo nu 6-6). De groen-witten zijn dus gewaarschuwd.

Westlandia maakte al 3x eerder de busreis naar Echt. De laatste 2x was er winst voor de groen-witten (0-3 en 0-2). Van de huidige groep scoorden Gio Serbony en Mark v.d. Zalm al eerder in Midden Limburg.

Laten we hopen dat onze jongens en de supporters, tijdens de 2 uur lange terugreis, het zoet van de vlaaien kunnen combineren met het zoet van de 1e overwinning van het seizoen in de 3e divisie.