• Gaat het deze keer "Vlotter" voor Westlandia?

20 nov 2019
  • Na de lekkere en zeker ook verdiende overwinning op Hercules, wacht komende zondag een zware wedstrijd in Heemskerk. Westlandia speelt vanaf 14:00 uur op Sportpark "De Vlotter" tegen ADO'20. Het duel staat onder leiding van de heer Timmer.

Het wordt al weer de 14e keer dat we afreizen naar de club uit Noord-Holland, waarbij we 6x  de bus opzochten zonder punten. Jesper de Vré (2x) en Ramond de Waard (2x) waren in de vorige seizoenen trefzeker voor ADO'20 tegen Westlandia. Zij spelen nu echter bij Quick Boys
    Voor onze huidige spelersgroep van trainer Marcel Koning wordt scoren op De Vlotter een nieuwe ervaring.

ADO'20 speelt voor het 3e seizoen in de 3e divisie. Met een 7e en 8e plaats sloten ze de voorgaande seizoenen af. Nu staan ze wederom 8e met 15 punten, maar er was meer verwacht. Zo verzuimde men afgelopen zondag in Dongen de kansen te benutten en kreeg men de deksel op de neus (2-3). Daardoor werd het onderlinge verschil teruggebracht tot 1 punt.

Westlandia klom door de overwinning op Hercules voor de 3e maal dit seizoen naar de 11e plaats en dat is 2 punten boven de streep. Dat is overigens nog steeds onze hoogste klassering van dit seizoen.
    Doordat niet iedereen net als wij al 12 wedstrijden gespeeld heeft, vertekend de stand in de 3e divisie. Op basis van verliespunten staan we (nog) wel op de 14e (=p/D-plaats) met 23 verliespunten. Hoogland (24), DEM (25) en Quick (25) sluiten de rij. ADO'20 zou met 21 verliespunten dan 11e staan.

De overwinning tegen Hercules zorgde op 17 november voor 2 mijlpalen bij de zondagselectie.
    Met de openingstreffer was Steve van Kesteren (foto) verantwoordelijk voor de 250e goal voor Westlandia in de 3e divisie. We hadden daar 114 wedstrijden voor nodig.

Edgar Leerdam hield in zijn 357e wedstrijd voor zondag 1 voor de 75e keer de NUL.  Eén van die clean-sheets was in in februari van dit jaar thuis tegen ADO'20. We wonnen toen met 1-0 door een goal van Gio Serbony.

Na de wedstrijd van komende zondag tegen de superezels komt Westlandia nog 2x in 2019 in actie voor de competitie. Op 8 december spelen we in en tegen Dongen en op 15 december sluiten we het jaar én de 1e periode thuis af tegen ADO Den Haag 2.
    Het mag duidelijk zijn dat overwinningen in deze duels meer dan gewenst zijn.

Adres: Sportpark "De Vlotter"
    Oosterweg 4C
    1968KM Heemskerk

Westlandia oefende afgelopen dinsdagavond tegen 1e klasser Den Hoorn. Het werd een overtuigende 7-2 overwinning. Goals werden gescoord door Roy van Beek 3x, Vince v.d. Knaap 2x, Patrick Batist en Roy v.d. Sar.