• Goede prestatie van O9-1 op het NK in Harderwijk

28 jun 2022
  • Afgelopen zaterdag speelde de 9-1 het NK (vvt) 09 in Harderwijk.
    Daar hebben zij goed gepresteerd, zie ook het persbericht van de organisatie: Westlandia 9-1 wordt ge(n/r)oemd 💪🏻https://voetbaltalententoernooi.nl/jo9-nk-titel-gaat-naar-vvc/

Ze zijn 4e geworden in de 1e/hoogste categorie én hebben de sportiviteitsprijs gewonnen door bij alle 8 de wedstrijden het maximale aantal sportiviteitspunten te behalen.

In de voorronde werden alle drie de wedstrijden gewonnen:
    5-2 van SDZ
    4-1 van MOC' '17 en
    3-2 van Heerenveen.

Daardoor gingen ze ongeslagen door naar categorie 1 (beste 8 van NL).
    Er werd met 3-2 van Geleen-Zuid gewonnen en gingen dus door voor plek 1-4. Helaas werd toen verloren van VVC (de latere winnaar) en Drechtstreek, dus een mooie 4e plaats.

Toen kwam ook nog de verrassing... wij werden uitgeroepen tot sportiviteitskampioen!

Trots op de 9.1 (Nathan, Nox, Dean, Brentino, Lynn, David, Natnael en Youssef).

Dit team is/was al een tijdje in vorm; vorige maand wonnen zij overtuigend het WK/Westlandskampioenschap 09

Xander Helmich