• Huiswerkbegeleiding bij Westlandia

Vanaf schooljaar 2019/2020 heeft Westlandia een samenwerking met M2 Dubbele Leerkracht. Zij verzorgen huiswerkbegeleidng op de vereniging.

Marijke Zijm en Melanie Solleveld geloven in de combinatie van sport én leren. Daarom zijn zij in 2018, onder de naam M2 Dubbele Leerkracht, met huiswerkklassen en brugklasbegeleiding begonnen. Beiden hebben jarenlange ervaring in het onderwijs. Vanuit de praktijk weten zij dat sport én leren een krachtige combinatie is. Sport zorgt voor ontspanning, waardoor de schoolprestaties verbeteren.

Er wordt tegenwoordig best veel van kinderen verwacht. Op school, bij sportverenigingen. Clubs willen graag dat kinderen iedere training aanwezig zijn. Als de prestaties op school achterblijven gaat dat botsen. Ouders gaan dan ingrijpen en dat gaat ten koste van de sport en plezier van het kind.

Iedere dinsdagmiddag zijn zij aanwezig vanaf 15.00 uur met de huiswerkklas. De huiswerkklassen zijn gericht op het leren plannen, maken van huiswerk en het leren voor toetsen.
    Afhankelijk van de wens en behoeften kunnen kinderen na schooltijd inlopen. Er wordt wel serieus gewerkt, het is niet even een halfuurtje aanwaaien voor de training. Marijke en Melanie zorgen er niet voor dat al het huiswerk gemaakt is, maar wel dat er een planning voor de hele week ligt.

De huiswerkbegeleiding is voor alle opleidingen, van vmbo tot atheneum. Ook leerlingen uit groep acht van het basisonderwijs zijn welkom. Er is ook de mogelijkheid om bijles te krijgen, deze kan eventueel ook gecombineerd worden met de huiswerkklas.

M2 Dubbele Leerkracht hanteert kleine groepen ivm de begeleiding en aandacht. VOL = VOL Voor prijzen en aanmelden kunt u terecht op www.m2dubbeleleerkracht.nl.

Westlandia is blij met de samenwerking en dat deze mogelijkheid aan de leden kan worden geboden.