• Is het de 3e maal wel scheepsrecht bij UNA?

12 feb 2020
  • Zondag 16 februari 2020 vanaf  14:30 moet Westlandia in Zeelst de strijd aan gaan binden met VV UNA. De leiding van die wedstrijd is in handen van de heer Rozendal. Hij floot eerder dit seizoen al onze wedstrijden bij Hoogland en Dongen.

UNA hoorde de afgelopen jaren bij de top-amateurclubs in het zondagvoetbal. In 2014 én 2015 eindigde men 2e in de topklasse zo., toen nog het hoogste amateurniveau.
    Na 1 seizoen in de nieuwe 2e divisie, volgde 2 seizoenen in de 3e divisie met alleen de 1e maal nacompetitie voor promotie.
    De 5e plaats van vorig seizoen kreeg in het huidige seizoen geen denderend vervolg. Dat betekende ook dat "kind van de club" Gerben Demin zijn trainersbaan na een klein half jaar al weer af moest staan aan Harrie Gommans.
    In 2020 pakte de club uit Zeelst onder zijn leiding 6 punten in 3 wedstrijden. Alleen de beloftes van ADO waren met 4-1 een maatje te groot in Den Haag
    UNA heeft van de 19 gespeelde wedstrijden al 11x op eigen veld gespeeld. Daar konden 20 van de 27 punten worden gevierd.
    Aan de Sportlaan springen  de resultaten tegen koploper OSS'20 (2-2) en  nr. 3 Gemert (5-1) er uit, maar men liep ook tegen ook lelijke zepers aan zoals tegen ADO'20 en Dongen (1-5).

In de heenwedstrijd leken we na een goal van Vince v.d. Knaap (foto) 3 punten te pakken. In de blessuretijd zorgde Sten Sanders er echter voor dat het een puntendeling werd. Voor UNA was het pas het eerste punt in de competitie.

Westlandia moet het dit seizoen niet echt hebben van wedstrijden buiten het vertrouwde Naaldwijk. In 10 uitwedstrijden werden slechts 7 punten behaald en moest er 25x extra worden afgetrapt. Met een doelsaldo van -13 breken we ook geen potten.
    Tel daarbij op dat we nog nooit bij UNA gewonnen hebben (2x een 3-1 nederlaag), dan wordt het zondag een lastige uitwedstrijd in het Brabantse.
    Gelukkig geven resultaten uit het verleden, geen enkele garantie voor de uitslag van  komende zondag. Westlandia heeft een zo goed als fitte groep en het vertoonde spel van de laatste weken op trainingen en wedstrijden, geeft vertrouwen op een goede afloop.
    Rond de klok van 16:30 uur zullen we weten of  we aan gaan haken bij de top van het rechterrijtje.

Fr@

Oh ja De storm gooide afgelopen zondag roet in het eten. Dat betekent dat doelman Edgar Leerdam pas in Zeelst het clubrecord van 366 wedstrijden onder de lat gaat evenaren.

VV UNA Sportpark Zeelst
    Sportlaan 1 -3 5502ED
    Veldhoven 040-2533700
    Met de auto ongeveer 90 minuten rijden.