• Kantine medewerk(st)ers vergaderen en nemen er na afloop gezellig eentje.

9 sep 2020
  • Maandagavond om 19.30 uur waren de kantine medewerk(st)ers uitgenodigd om alle zaken die met de kantine te maken hebben eens op een rijtje te zetten. Er zijn verschillende hete hangijzers: de corona maatregelen, de terugloop van het aantal vrijwilligers, dat wil helpen in de kantine en het verplicht pinnen.

Een van de corona maatregelen werd voor aanvang van de avond toegepast en leverde behoorlijk oponthoud op. Iedereen moest bij binnenkomst naam, telefoonnummer, emailadres en handtekening noteren. Dit gaf meteen al aan, hoeveel gedoe corona opleverde.

Namens het bestuur leidden Nico Arkesteijn en Karin van der Meijs het vergadergedeelte. Nico legde aan alle medewerkers uit hoe belangrijk de kantineopbrengst was voor de exploitatie van de vereniging en dat de inbreng van de vele vrijwilligers onmisbaar was. Hij leidde de vergadering bekwaam. De aanwezigen kregen de gelegenheid om vragen te stellen en om tips te geven over alles, wat speelde op de werkvloer van de kantine. Dat leverde heel veel zaken op, die Nico kon meenemen naar het bestuur.

* Zo kwam er een idee om  minder met vrijwilligers te werken en meer met professionele mensen. Dit had zijn voors en tegens.

* Iedereen die in de kantine een consumptie gebruikt moet volgens corona regels zitten, mensen mogen niet blijven staan. Dat is moeilijk te handhaven. Het zou regelmatig omgeroepen moeten worden.

* Moeten er wel of geen spatschermen komen ter bescherming van de mensen achter de bar.

* Mensen die een tosti bestellen moeten lang wachten, dat is onhandig als er in de rust snel en zoveel mogelijk mensen aan een consumptie geholpen moeten worden. Is daar oplossingen voor? Er kwamen allerlei tips. Bij de hockey hadden ze een snel apparaat! Geen tosti’s? Bij drukte geen tosti’s!?

* Sinds corona moet iedereen pinnen. Dat gaat heel soms niet goed: Geen bankpasje bij zich; Foutief gepind; Pinapparaat valt uit.

Er wordt voorgesteld om op veel meer plaatsen in het clubhuis goed zichtbaar te vermelden, dat men moet pinnen, dat er niets meer contant gaat. Het zou ook op de site vermeld moeten worden, bijvoorbeeld bij de routebeschrijving naar het sportpark.

Om het pinnen gemakkelijker te laten verlopen komt er een clubpas, waarmee je bij Westlandia in de kantine consumpties kan afrekenen. Jan de Bruin laat een speciale kaartlezer(in goed Engels: cardreader) zien die bij alle betaalpunten komt te liggen. Er zijn al een aantal clubpassen besteld, die komend weekend  gebruikt gaan worden door mensen van de Businessclub. De clubcard komt op naam te staan en krijgt een nummer.

Als de clubcard op de speciale kaartlezer ligt, kan je vragen om je saldo te laten zien en via de mensen bij de kassa kan je betalen.

Je kan de clubcard opwaarderen met je eigen bankpas via de pinautomaat.

Als je er nog meer over wil weten, leg dan je oor te luister bij Jan de Bruin. Er staat bijvoorbeeld een handige QR-code op de clubpas.

Na drie kwartier zijn alle belangwekkende zaken besproken en kan aan het ontspannende gedeelte van de avond begonnen worden. Jan de Bruin had voor alle medewerkers een allerLIEFSt aardigheidje om iedereen die hielp in de kantine te bedanken voor zijn/haar inzet in het afgelopen seizoen.

Een aantal mensen namen afscheid zij kregen een speciaal bloemetje en een bon. We noemen hun namen en bedanken hen voor alle jaren dat zij in de kantine voor Westlandia actief waren: Trudy Koot, Elly Kouwenberg, Berna v.d. Ende, Carla v.d. Meijs, Annemarie Remeeus, Monique Zwinkels, Carola Poeze, Petra de Bruijn, Brenda van Zijl, Jacqueline de Brabander, Marlou Gibcus en Marian Groenheide.

Dit laat meteen zien, dat Westlandia zeer blij is met nieuwe mensen, die bij toerbeurt het kantine team willen komen versterken.

Het gezellige gedeelte van de avond werd een waar feest met een hapje en een drankje. Aad van Holsteijn had ervoor gezorgd dat Sligro overheerlijke hapjes zalm en paling en een groot assortiment aan Franse kazen sponsorde.

Voor Nico Arkesteijn krijgt deze avond voor de kantine medewerk(st)ers nog wel een vervolg. Alle suggesties, tips, ideeën en opmerkingen zouden hij en Karin meenemen naar het bestuur.

JvdM