• Sir Winston Cup: Westlandia za1 verslaat Laakkwartier.

4 dec 2019
  • Op een koude winteravond met temperaturen rond het nulpunt voetbalden Westlandia za1 en Laakkwartier een potje bekervoetbal op De Hoge Bomen..

Westlandia bestond  uit een mooie mix van spelers uit 1 en 2 met oa Remy de Bliek, Danny de Wit en Miquel van Dijk en keeper Stijn van Beek in het team. Westlandia won de wedstrijd met 3 – 1, maar miste ook handenvol kansen.

Voor de rust verzorgden Miquel van Dijk en Shane Bruinen de doelpuntenproductie. In de tweede helft werd het 3 – 1. Tim vd Voort besliste de wedstrijd. Hij tikte een subtiele voorzet van doorgebroken Remy de Bliek strak binnen.

De wedstrijd werd afgesloten met een noemenswaardige strafschoppenserie.

Stijn van Beek (foto) liet zich van zijn beste kant zien. Hij stopte 2 strafschoppen en de derde, een wippertje, kaatste via de lat over het doel. Tim vd Voort, Marvin Vollebregt en Rick van Schie schoten wel raak.

Westlandia won de strafschoppenserie met 3 – 0.

Eerder verloor Westlandia za1 met 4 – 0 van Jong ADO Den Haag en moet afwachten of het doorgaat in de knock-out fase.

JvdM