• Walking football

Je bent zo jong als je jezelf voelt en je bent nooit te oud om te leren. Dat zijn de basisprincipes van het Walking Football, een nieuwe voetbalvorm voor 60-plussers die op hun oude dag nog lekker actief bezig willen zijn.

"Via Walking Football kun je een leven lang van voetbal blijven genieten."

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze voetbalvorm waarbij in wandeltempo op een kwart veld gespeeld wordt. Walking Football houdt in dat er tijdens een partijtje niet wordt gerend. Er mogen geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen.

Via Walking Football kun je een leven lang van voetbal blijven genieten. Bovendien kun je bewijzen dat je je voetbalstreken nog niet bent verleerd. Daarnaast is het een uitgelezen mogelijkheid om betrokken te blijven bij Westlandia.

Inmiddels is er een enthousiaste groep mannen en vrouwen iedere donderdagochtend bezig met Walking Football op de club. Om een uur of 9.30 start men met een bak koffie, om vervolgens om een uur of 10 te gaan omkleden en vervolgens te gaan voetballen.

Mocht je interesse hebben, kom gewoon eens langs en doe eventueel vrijblijvend mee. Voor vragen kan je een mail sturen naar verenigingsmanager@rkvv-westlandia.nl

De spelregels vind je op de website van de KNVB, bekijk hieronder een korte video over Walking Football!