• Westlandia op jacht naar 1e overwinning

5 sep 2019
  • Zondag 8 september vanaf 14:00 uur de 2e thuiswedstrijd van het seizoen. UNA is dan te gast op de Hoge Bomen.
    Rondom de wedstrijd tegen de club uit Zeelst zijn diverse activiteiten gepland, waarover meer op de site .

UNA was de afgelopen 2 seizoenen, na de degradatie uit de 2e divisie, een geduchte tegenstander. De Brabanders streden steeds in het linkerrijtje mee om de prijzen, maar de gewenste promotie bleef echter uit. In 70 wedstrijden in de 3e divisie werden 127 punten gehaald (gem. 1,81 punt per wedstrijd). Westlandia zet daar in de afgelopen 3 seizoen een gemiddelde van 1,68 in 104 wedstrijden tegenover.

Ger Demin keerde na 20 jaar weer terug als hoofdtrainer bij UNA. Hij moet gaan werken met een sterk verjongde selectie, daarbij hoopt hij dat de gebleven routiniers gedurende het seizoen wel fit blijven.
    De start van het nieuwe seizoen zal voor hem en de vele volgers van deze divisie behoorlijk verrassend zijn geweest. Na de uitschakeling in de TOTO-KNVB-Beker bij Sparta Nijkerk, werd in speelronde 1 met 3-0 verloren bij Blauw Geel. Afgelopen zondag liep men op eigen veld tegen een 5-1 zeper aan tegen ADO'20.
    Volgens de regionale media stond UNA in speelronde 1 te kijk. Afgelopen maandag concludeerde dezelfde journalist dat het een wanvertoning was op sportpark Zeelst.
    De selectie van UNA zal er op gebrand zijn om in speelronde 3 wat recht te zetten.

Na 2 wedstrijden heeft Westlandia 1 punt. Dat hadden er minimaal 4 kunnen en misschien ook wel moeten zijn. Met name in de afwerking valt winst te behalen.
    Het schiet dan echter niet op dat 2 van de aanvallende sterkhouders (Duplan en Serbony) tegen HSC'21 gewisseld moesten worden. Édouard Duplan weet inmiddels dat hij minimaal 6 weken is uitgeschakeld.  Of Gio Serbony fit genoeg is voor 90 minuten tegen UNA, zal komende dagen moeten blijken. Het geeft echter ook de kansen voor de jonge talenten in de selectie van hoofdtrainer Marcel Koning om zich al vóór 16:00 uur bij de eigen supporters in de kijker te spelen.

De steun van de groen-witte aanhang is zondag zeer gewenst, want ons vlaggenschip behaalde in de vorige 4 duel tegen UNA 0 punten en kreeg 13 goals om de oren. Van de huidige spelers van de zondagselectie weten Patrick Batist en Gio Serbony wel hoe het is om tegen UNA te scoren. Wie weet kunnen ze die ervaring komende zondag gebruiken om de eerste overwinning van het seizoen te pakken