• Westlandia thuis tegen Van Nispen

12 mei 2022
  • Zaterdag 14 mei komt Westlandia za. 1 vanaf 15:00 uur in actie tegen Van Nispen. De heer Warring is door de bond aangesteld om deze wedstrijd in goede banen te leiden. Zowel de scheidsrechter als Van Nispen zijn voor het eerst voor een competitiewedstrijd te gast op de Hoge Bomen.

Onze tegenstander uit De Zilk speelt pas sinds seizoen 2016-2107 prestatief op zaterdag. In zeer korte tijd is men er in geslaagd om door te stoten van de 4e naar de 2e klasse. Na die 2 promoties zal naar verwachting komende speelronde helaas de degradatie naar de 3e klasse volgen.

Van Nispen opende het seizoen 2021-2022 prima met een overwinning op eigen veld tegen RCL. Daarna was er in 19 wedstrijden alleen nog een puntendeling in de uitwedstrijd tegen Soccer Boys. Kijkend naar de uitslagen ontbreekt het hen aan scorend vermogen. Slechts 14x kon men de tegenstander extra af laten trappen. De topscorer van onze 2e klasse heeft ook 14x gescoord. Toevallig is dat onze Roy van Beek.

Westlandia heeft de laatste 2 wedstrijden bij DSO en DoCoS verloren. Daarmee kwam een einde aan de flow. Ondanks die tegenvallende resultaten blijven we nog steeds in de race voor "het toetje". Dat betekent echter wel dat de resterende 3 wedstrijden gewonnen moeten worden en dan hopen dat de concurrenten punten laten liggen.

Rond de klok van 5 uur zullen we weten of  het nog 2 spannende weken gaan worden. Een "makkie" zal het zeker niet worden want in de heenwedstrijd wonnen we slechts met 1-0.

-----

Ook het 2e team maakt nog kans op een prettig verlengstuk van de competitie. Dan moet er komende zaterdag wel gewonnen worden van de nr. 2 SC Monster (aftrap 12:00 uur).  Honselersdijk, onze directe concurrent voor promotiewedstrijden, kreeg dinsdagavond te maken met de kracht van de SC en ging met 5-2 nederlaag huiswaarts. De mannen van Hans v.d. Kruk speelden toen bij Voorschoten'97. Die tegenstander moest tot het uiterste gaan om met 2-1 te winnen en virtueel kampioen te worden.

-----

De competitie voor het 3 team verloopt zeer chaotisch. Om de haverklap werden er wedstrijden afgelast dan wel doorgeschoven  Men heeft in voetballand de mond vol over periodisering en dat er minimaal zoveel tijd tussen 2 wedstrijden moet zitten. Waarschijnlijk geldt dat niet voor teams in de B-categorie, want het team van Willem Lentz speelt donderdagavond vanaf 20:00 uur bij FC 's-Gravenzande.  Vervolgens moet men zaterdagmiddag al weer om 12:00 uur aan de bak bij Ariston'80