• Westlandia voor de derby tegen Jong ADO naar het stadion

4 mrt 2020

• Westlandia speelt zondag 8 maart vanaf 14:30 uur in het Cars Jeans Stadion tegen het 2e team van ADO Den Haag. De wedstrijd staat die middag onder leiding van de heer Thijs en de entree in het stadion is gratis!

De beloftes van de Haagse eredivisieclub doen het momenteel een stuk beter dan hun collega's in het 1e team. Er is echter op het Haags Kwartier wel het nodige veranderd.
    Voor de winterstop mochten bijvoorbeeld "Westlandse"talenten als Lance Duijvestijn en Killian van Mil nog wel een aansluiten bij het vlaggenschip.
    Tegenwoordig ruimt nieuwe hoofdtrainer Pardew die plaatsen op de bank in voor spelers als Meijer, Beugelsdijk. Kramer en/of Immers.
    Natuurlijk heeft ieder nadeel zijn voordeel, want door alle "versterkingen" van het 1e team, wordt er minder een beroep gedaan op de aanstormende jeugd uit het 2e team.
    Trainer Virgilio Teixeira, kan dus "rustig" werken met een vaste groep spelers en dat werpt zijn vruchten af. Sinds 15 december 2019 hebben ze niet meer verloren en in die 7 wedstrijden werden 19 punten behaald. Afgelopen zondag wonnen de beloftes in de slotfase van Blauw-Geel.
    Mede daardoor staan ze nu op de 3e plaats.op de ranglijst.
    Als men die klassering weet vast te houden en Volendam 2 blijft zo slecht presteren in de 2e divisie, dan mogen de Hagenezen volgend seizoen mogelijk een klasse hoger gaan spelen.
    Dat ADO Den Haag lijstaanvoerder is in P2, speelt overigens in de P/d-regeling van de 2e en 3e divisie geen rol.

Westlandia wist afgelopen zondag wederom een 2-0 voorsprong tegen EVV niet vast te houden. Voor dat de Limburgers de beide doelpunten scoorden, had Westlandia voldoende kansen de voorsprong verder uit te bouwen, maar de aanvallen strandden in schoonheid.
    In de slotfase kwamen beide verdedigingen nog een paar keer goed weg. Patrick Batist, die overigens zijn 150e competitiewedstrijd voor Westlandia speelde, haalde vlak voor tijd nog een keer knap de bal onder de lat vandaan.
    Beide teams gingen na 90 minuten richting kleedkamer met het gevoel dat er meer in had gezeten.

Dinsdagavond kreeg de zondagselectie de kans om zich te revancheren voor de nederlaag in de Westlandcup van vorig jaar tegen de zaterdagselectie. In de 1/8 finale van het HVT moesten de mannen van trainers Marcel Koning en Mark Schuur tot het gaatje. In een meer dan boeiend duel werd met 4-3 gewonnen. Goalgetter Gio Serbony tankte vertrouwen, scoorde 3x en bracht zijn seizoenstotaal op 9. Patrick Batist was de maker van de 3-3.

Als Westlandia aanvallend gezien de lijn van afgelopen dagen door weten te trekken, zijn er ook tegen ADO zeker perspectieven. Verdedigend zullen we nog zuiniger op de bal moeten worden, want ook kleine foutjes worden op dit niveau direct afgestraft.

Cars Jeans Stadion
    Haags Kwartier 55