• Westlandia za1 wint van Full Speed, maar is slordig in de afwerking.

20 mrt 2023
  • De thuiswedstrijd op De Hoge Bomen spookte nog rond in de hoofden van de Westlandianen. Niet opletten in de verdediging betekende een 1 – 0 achterstand. Ondanks meer balbezit en de nodige kansen wist Full Speed die voorsprong vast te houden. Dat moest in de uitwedstrijd anders. Een opvallend feitje: De scheidsrechter was nog piepjong, 19 jaar en floot frank en vrij.

Aanvallen

Vanaf het eerste fluitsignaal zocht Westlandia de aanval, maar het vinden van het doel en een bal in het net werken bleek een moeilijke opgave. Er was een actie van Jari Lievaart, Mike Vijverberg speelde goed in op Tim vd Voort, maar die legde de bal terug. Vince Olsthoorn rukte na een kwartier op in het strafschopgebied, maar kwam niet tot een schot. Jari Lievaart zag een schot gestopt worden door de keeper. In de 35e minuut kaatste een schot van Stefan Bron via de onderkant van de lat uit het doel. De wedstrijd naderde al de rust en het stond nog 0 – 0. In de 43e minuut begon Sander Lievaart aan een opmars richting het doel van Full Speed. Hij speelde Tim vd Voort aan, die stapte over de bal, zodat de bal bij Jari Lievaart terecht kwam met een schuiver bracht hij Westlandia op voorsprong. 0 – 1

Blijven aanvallen

Die 0 – 1 voorsprong gaf helemaal niet het krachtsverschil weer tussen de twee ploegen. Na 2 minuten was het weer raak. Mike Vijverberg slingerde de bal vanaf links hoog in de doelmond. Daar stond Stefan Bron om de bal met een technisch perfecte kopbal binnen te koppen. 0 - 2 Jay Geeratz kwam in het veld voor Dennis Verbeek. Dan is een fase met een spervuur aan aanvallen met een schot van Jari Lievaart op de paal. Een schot van Tim vd Voort over en richting de achter het doel gelegen A4. Vince Olsthoorn mikte naast het doel. In de 80e minuut bij een kluts situatie op de rand van het strafschopgebied kreeg Tim vd Voort zijn voet goed achter de bal. Dat betekende 0 - 3. Yordi van Beek ook in het veld gekomen in de tweede helft raakte vanaf grote afstand de lat.
    Het bleef bij een 3 – 0 overwinning voor Westlandia.

JvdM

Foto (Haaglanden Voetbal) Mark van Kester in actie tegen Forum Sport