• Westlandia zo. speelt zaterdag al in Limburg

23 okt 2019
  • Zaterdag rond de klok van 18:00 uur rolt de bal al weer in de 3e divisie voor een wedstrijd van Westlandia zo.
    In het verre Heerlerheide moet dan tegen promovendus Groene Ster.gestreden worden om de 3 punten  Op Sportpark Pronsenbroek heeft scheidsrechter Lensink de leiding.
    De wedstrijd wordt al op zaterdagavond gespeeld omdat de thuisclub volgende week woensdag bekert tegen VVV Venlo.

Voor de groen-witten uit Naaldwijk zijn de wit-groenen uit Limburg een onbekende tegenstander.

Bij de invoering van de topklasse promoveerde Groen Wit pas naar de hoofdklasse en miste dus de boot.  Net als Westlandia hebben ze vanaf 2010 nooit de stap kunnen maken naar dat hoogste amateurniveau.
    In 2016 werd de 3e divisie ingevoerd. Westlandia werd net op tijd kampioen om direct in te stromen en speelt nu voor het 4e jaar in deze divisie.
    Groene Ster bleef in de hoofdklasse en pakte pas in mei 2018 de titel. In juni werd ook de districtsbeker gepakt.
    Ze hebben de goede vorm meegenomen naar de 3e divisie, wonnen de eerste 3 duels en waren even koploper.
    Na 7 wedstrijden heeft men nog steeds niet verloren en  staat het 3e met een puntentotaal van 15. Daarvoor hoefde men slechts 10 goals te scoren.

Westlandia scoorde pas 8x en heeft daardoor net als 4 andere teams al een achterstand van 8 punten. Door het verschil in het aantal gespeelde wedstrijden maar ook ons slechte doelsaldo staan we 15e en dus onder de beruchte streep.

Hoe de Westlandianen de lange busreis en het hoogteverschil van bijna 100 meter tussen Naaldwijk en Heerlerheide zullen verteren, weten we tegen de klok van 20:00 uur.

Complex Groene Ster Hei Grindelweg 66,  6414 BS Heerlen

Foto: Roy van Beek die voor Westlandia vorige week woensdag scoorde tegen Te Werve  in het HVT (1-1)