• Westlandia zondag naar volgende voorronde KNVB-beker

19 aug 2019
  • Afgelopen zaterdag behaalde Westlandia een moeizame overwinning op zaterdag 1e klasser hsv de Zuidvogels.      Deze ploeg was in de kwalificatie voorronde terecht gekomen door bij de laatste 4 ploegen te eindigen in de regionale beker West 1.    In de competitie liep het stroever bij de ploeg uit Huizen want men wist zich pas in de laatste competitiewedstrijd veilig te spelen.

Westlandia speelde in een te laag tempo om het de ploeg uit Huizen moeilijk te maken.    Kansen aan beide kanten werden niet verzilverd, vandaar een ruststand van 0 - 0.

Na de rust bracht een kopbal van Edouard Westlandia op een 1 - 0 voorsprong.   In de 2e helft ging het tempo omhoog en kreeg de ploeg uit Huizen het moeilijker, maar tot een definitieve nekslag kwam het pas vlak voor tijd .  Ongelukkig trapte een speler van de Zuidvogels op de hielen van Vince, de strafschop werd ingeschoten door Patrick.

Door deze overwinning is het afwachten wie uit de koker gaat komen voor de 2e wedstrijd in de kwalificatie voorronde.   Deze wedstrijd zal gespeeld worden op 24, 25 of 26 september