• Zaterdag 1 speelt derby tegen de koploper

9 okt 2019
  • Voor de 2e keer dit seizoen komt Westlandia za. 1 thuis in actie in de competitie van 2C.
    Komende zaterdag is koploper Wateringse Veld Kranenburg (WVK.) te gast op de Hoge Bomen. Scheidsrechter De Jong mag vanaf 14:30 uur de wedstrijd in goede banen leiden.

Beide teams hebben elkaar in het verleden slechts 1x bestreden. In augustus 2011 speelden we voor de beker een duel tegen SV Wateringse Veld dat toen nog geen binding had met GONA en/of Kranenburg. De wedstrijd eindigde in 2-2.
    Onze doelpunten werden gescoord door Brendan v.d. Berg en Peter Hoogerwerf.  Voor Peter, die waarschijnlijk ruim over de 100 caps op zijn naam moet hebben, was het zijn enige doelpunt ooit voor zaterdag 1.

WVK.is pas 3 seizoenen actief in het zaterdagvoetbal. In het 1e jaar werd men met overmacht kampioen in de 4e klasse met het maximaal aantal punten uit 22 wedstrijden en 128 gescoorde goals.
    In de 3e klasse was er iets meer weerstand en werden er 18 van de 26 wedstrijden gewonnen. Dat was genoeg voor weer een titel. 81x mocht de tegenstander extra aftrappen.

Met een aantal versterkingen van o.a. DHC behoort men dit seizoen weer tot de kanshebbers voor een prijs. Ook DSO behoort tot die titelkandidaten. Beide teams deelden op de 1e speeldag de punten in Zoetermeer.  Van Nispen en DoCos legden in speelronde 2 en 3 het loodje tegen WVK op Sportpark Zonneveld.

De groen-witten verloren afgelopen zaterdag bij Valken'68. Wat opviel was dat Westlandia, zeker aanvallend gezien, de vorm van de eerder gespeelde oefen- en bekerwedstrijden niet wist te bereiken.
    Als Westlandia de aansluiting met de kop van de ranglijst niet wil verliezen,  dan moeten er zaterdag wel kansen gecreëerd worden om goals te scoren en punten te pakken. Wie weet brengt de wedstrijdbal, gesponsord door trouwe suppoter Peet Vijverberg, wel geluk.
    -----

Het 2e team is hekkensluiter in de res. 1e klasse. Doordat de krappe zaterdagselectie kampt met blessures is het tot nut toe wekelijks puzzelen om 10 fitte spelers en 1 keeper binnen de lijnen te brengen.
    Hopelijk lukt dat zaterdag wel, want dan komt directe concurrent FC Lisse 3 op bezoek . Aftrap is om 12:00 uur.

Fr@
    Foto Rick van Schie die zijn tegenstander probeert te passeren