• Zaterdag 1 thuis tegen Te Werve

23 sep 2020
  • Zaterdag 26 september om 15:00 uur speelt Westlandia za. 1 de 1e thuiswedstrijd in de 2e klasse C tegen Te Werve.  De wedstrijd op De Hoge Bomen staat o.l.v. de heer Roozeboom

Hoe staan wij er voor?

Daar waar we in de laatste bekerwedstrijd op karakter een 3-3 tegen 1e klasser Die Haghe uit het vuur sleepten, zagen we afgelopen zaterdag DoCoS hetzelfde tegen ons presteren.

Westlandia kon een 1-0 voorsprong in Leiden tegen 10 man niet over de streep trekken, In de slotfase werd het 1-1 tegen de hekkensluiter van vorig seizoen. Doelman Jari Duijvestijn (foto) liet met een paar knappe reddingen wel zien dat hij zijn goede vorm heeft behouden.

Ontwikkelingen bij Te Werve
    Afgelopen seizoen stond men op 7 maart na 17 wedstrijden met 20 punten op een 9e plaats.
    De trainer van Te Werve moet nu weer opnieuw gaan bouwen. 10 Nieuwe spelers werden aangetrokken om te zorgen dat de ploeg in het linkerrijtje mee kan gaan doen.
    In de 1e bekerwedstrijd lukte het bij de Rijswijkers (nog) niet om te overtuigen. Er werd met 8-2 verloren bij SHO. In de 2 resterende poulewedstrijden herstelde Te Werve zich en treft nu in de 1e bekerronde SVC'08.
    De start in de competitie leverde wederom een teleurstelling op. Op eigen veld werd verrassend met 5-3 verloren van Van Nispen (de nr. 12 van vorig seizoen).

De historie van Westlandia - Te Werve
    Drie keer eerder werd dit duel in Naaldwijk gespeeld. Beide teams wisten 1x te winnen en in totaal 5x te scoren. Hamza El Yddri maakte vorig jaar de overstap naar de Rijswijkse club. Het seizoen pakte anders uit dan hij voor ogen had en keerde deze zomer weer terug naar Westlandia.
    Hamza scoorde voor beide ploegen; in november 2017 voor ons en in september 2019 voor de gasten.

------------
    Westlandia za. 2
    De mannen van Hans v.d. Kruk verloren afgelopen zaterdag de 1e competitiewedstrijd met 3-2 van Valken'68. Zo vroeg in het seizoen is het lastig om in te schatten wat de kracht is van deze tegenstander.
    Komende zaterdag vanaf 12:30 uur volgt de eerste thuiswedstrijd tegen de beloftes van RCL. Die ploeg won de openingswedstrijd op eigen veld met 2-1 van Honselersdijk.

Fr@
    NB: Op de site van de club volgen mogelijk (extra) corona-maatregelen voor bezoek aan deze wedstrijden en/of de kantine

-----

What do you want to do ?